Home » Blog » Hoe kan je zakelijke nieuwe klanten werven via je Facebook bedrijfspagina?

Hoe kan je zakelijke nieuwe klanten werven via je Facebook bedrijfspagina?

okt 2, 2023 | Facebook

Als ondernemer, of je nu net begint of een gevestigd bedrijf bent, weet je dat het hebben van een gestage stroom klanten essentieel is voor succes. Nu het digitale tijdperk de overhand heeft gekregen, hebben bedrijven van elke omvang zich tot sociale media gewend als een manier om hun klantenbestand uit te breiden. Facebook is een van de meest populaire sociale-mediaplatforms en het is een uitstekende bron voor bedrijven om mogelijke klanten te bereiken. In deze blogpost bespreken we hoe je Facebook gebruiken kan om B2B klanten te werven, inclusief tips en best practices. We zullen bekijken hoe bedrijven een profiel kunnen maken, inhoud kunnen maken en ads kunnen gebruiken om leads te genereren. Ten slotte bespreken we hoe je succes op Facebook kan meten en hoe je de inzichten kan gebruiken om jouw inspanningen verder te verfijnen. Aan het einde van deze blogpost zou je een beter begrip moeten hebben van hoe je Facebook gebruiken kan om B2B klanten te werven.

1. Maak een Facebook bedrijfspagina aan

De eerste stap bij het werven van B2B klanten via Facebook is het maken van een bedrijfspagina. Het is de beste manier om in contact te blijven met jouw klanten, relaties op te bouwen en de verkoop te stimuleren. Met een bedrijfspagina kan je jouw producten of diensten onder de aandacht brengen, updates plaatsen, met jouw klanten communiceren en promoties delen. Bovendien kan je jouw bereik vergroten door te adverteren en berichten te promoten. Een bedrijfspagina helpt je om een aanwezigheid op te bouwen en klanten te bereiken die al op Facebook zitten, waardoor het een waardevol hulpmiddel is voor klantenwerving.

2. Gebruik gerichte advertenties met social media marketing

Zodra je je doelgroep hebt geïdentificeerd en begrijpt naar wat voor soort content, video’s en posts ze op zoek zijn, kan je Facebook advertenties gebruiken om ze te bereiken. Je kan ads maken die zijn afgestemd op de interesses, demografische gegevens en het gedrag van jouw ideale klant. Op deze manier worden jouw ads gezien door mensen van wie de kans groter is dat ze geïnteresseerd zijn in wat je aanbiedt, waardoor de kans groter wordt dat ze de gewenste actie ondernemen (zoals zich aanmelden voor jouw service). Je kan ook de krachtige targetingopties van Facebook gebruiken om jouw ads te beperken tot een specifieke groep mensen, zoals mensen binnen een bepaalde straal van je bedrijf.

3. Maak gebruik van doelgroepinzichten om nieuwe klanten te bereiken

Zodra je een strategie heeft ontwikkeld, is de volgende stap het benutten van inzichten in het publiek. Dit helpt je bij het creëren van een precieze doelgroep, zodat je kan inzoomen op de specifieke kenmerken van mogelijke klanten. Je kan de Audience Insights-functie van Facebook gebruiken om demografische gegevens, levensstijlgewoonten, koopgedrag en meer te onderzoeken. Door te begrijpen wie jouw ideale klanten zijn, kan je effectievere advertentiecampagnes opzetten en de kans op conversies vergroten.

4. Ontwikkel een consistente merkstem van jouw bedrijf

Zodra je een Facebook-pagina of -groep voor je bedrijf heeft gemaakt, moet je ervoor zorgen dat deze een consistente merkstem heeft. Dit zorgt ervoor dat mogelijke klanten je bedrijf en de boodschappen ervan herkennen. Denk na over de taal en toon van jouw berichten en de soorten inhoud die je van plan bent te delen. Zorg er bovendien voor dat je hetzelfde logo, dezelfde kleuren en hetzelfde lettertype gebruikt. Dit zal helpen jouw pagina of groep te onderscheiden van anderen en je bedrijf te laten opvallen.

5. Ga in gesprek met volgers en potentiële klanten

Een van de beste manieren om via je Facebook pagina zakelijke en nieuwe klanten te werven, is door rechtstreeks in contact te komen met mogelijke klanten. Praat met ze in het opmerkingengedeelte en beantwoord alle vragen die ze hebben. Je kan ook een peiling maken om hun mening over bepaalde onderwerpen te vragen. Door actief met jouw doelgroep in gesprek te gaan, kan je begrijpen wat hun behoeften en wensen zijn en hoe je hen kan helpen. Wees niet bang om mensen rechtstreeks aan te spreken en een gesprek te beginnen. Het zal je misschien verbazen hoe snel mensen reageren en hoe bereidwillig ze zijn om hun ervaringen te delen.

Concluderend, het gebruik van Facebook als wervingstool voor B2B klanten is een effectieve strategie. Met het uitgebreide bereik kunnen potentiële klanten gemakkelijk en snel worden gevonden. Je kan zich ook op een specifieke doelgroep richten, zodat je alleen degenen bereikt die waarschijnlijk geïnteresseerd zijn in jouw product of dienst. Door creatieve en boeiende inhoud te gebruiken, kan je de kansen vergroten om klanten aan te trekken en te behouden en sterke relaties met hen op te bouwen.

Strategisch leiderschap

Je geeft richting die inspireert en resultaat oplevert.

Salestoppers vinden

Je trekt talent aan dat direct waarde toevoegt.

Sterk salesteam bouwen

Je bouwt een team dat samen onverslaanbaar presteert.

Efficiënte processen

Je maakt je salesaanpak sneller, scherper en foutloos.

Slimme AI tooling

Je gebruikt technologie die je team laat winnen.

Prospects en klanten

Jouw team is wordt een expert in klanten werving en onderhoud.

Content creaties

Je levert verhalen die overtuigen, inspireren en klanten binnenhalen.

Zakelijke dienstverlening

Je realiseert schaalbare groei en creëert een klantbeleving die je onmiskenbaar onderscheidt.

ICT & telecom

Je versnelt je salescycli met datagedreven keuzes en innovatieve oplossingen.

Industrie & techniek

Je vergroot je marktaandeel met strategisch accountmanagement en gestroomlijnde salesprocessen.

Transport & logistiek

Je optimaliseert je route naar nieuwe klanten en versterkt bestaande contracten.

Handel & groothandel

Je bouwt een salesapparaat dat je marktpositie verstevigt en je marges vergroot.

Bouw & vastgoed

Je benut kansen in de markt met slimme acquisitie en langdurige klantrelaties.

Energie & duurzaamheid

Je groeit met oplossingen die commercieel sterk én toekomstbestendig zijn.

Groeihub

Laat je salesorganisatie continu groeien met jouw eigen L&D platform.

Sales Campus

Coach je salesteam naar topprestaties met ons coachplatform.

Sales School

Laat je salesteam online salestrainingen volgen die direct resultaat opleveren.

Professional center

Met ons professional center heb je een elke dag een stok achter deur.

Salesbazen podcast

Luister en kijk naar de inspirerende verhalen van Nederlandse Salesbazen.

Blog

Haal frisse ideeën en inspiratie uit onze salesblogs.

Over Sales Legends

Leer hoe wij salesorganisaties laten winnen.

Werken bij

Bouw mee aan commerciële groei van onze opdrachtgevers

Support & contact

Krijg direct antwoord en ondersteuning van ons team.

Meer interessante artikelen