Open Circle Solutions
Naam opdrachtgever
Branche: Open Circle Solutions
Oprichting: 2015
Bouwstenen: Werving & selectie, processem herinrichten en salescoaching.
OCS met 25 medewerkers is een collectief van ontwikkelaars, projectmanagers en consultants met als doel maatwerksoftware van de hoogste kwaliteit te leveren met gebruiksgemak als belangrijkste speerpunt. Waarom gebruiksgemak? Omdat dat ervoor zorgt dat de applicatie maximaal wordt gebruikt en zo bijdraagt aan het bedrijfsresultaat van hun klanten.
Heldere klantreis structuur
Je team creëert duidelijkheid en vertrouwen waardoor klanten sneller keuzes maken.
Maximale klantdoelen realiseren
Je team helpt klanten hun ambities bereiken met passende oplossingen.
Duidelijke doelen stellen
Je creëert focus en energie, waardoor iedere actie bijdraagt aan succes.
Coaching on the job
Je team ontwikkelt continu vaardigheden en verhoogt direct de prestaties.
Wekelijks overleg voeren
Je houdt koers vast en lost obstakels direct effectief op.
Eerste doel: Vernieuwen salesproces
Om klanten te transformeren in enthousiaste ambassadeurs, segmenteert OCs haar dienstverlening in drie heldere treden. De klant begint op de eerste trede met kleine diensten zoals discovery workshops, direct advies, masterclasses, en projectbeheer. Door deze eerste stap te doorlopen, ontstaat de mogelijkheid voor grotere projecten. De tweede trede omvat (door)ontwikkeling of herontwikkeling van applicaties, en de derde trede richt zich op applicatiebeheer. Deze klantreis helpt niet alleen om haar doelen te bereiken, maar ook om een loyale klantenrelaties op te bouwen die gelooft in hun dienstverlening.


Tweede doel: werven accountmanager
Het werven van de juiste accountmanager voor OCS, bestaande die voornamelijk bestaat uit consultants en ontwikkelaars, is essentieel voor het vernieuwde salesproces en cultuur. De accountmanager moet goed kunnen samenwerken en klikken met de experts, zoals consultants en ontwikkelaars, om gezamenlijk projecten in het applicatielandschap succesvol te verkopen en realiseren. Dit vereist niet alleen sterke salesvaardigheden, maar ook een diep begrip van de technische aspecten en de dynamiek binnen het team. Een goed geïntegreerde accountmanager kan bruggen bouwen tussen klanten en het interne team, wat leidt tot succesvolle en duurzame klantrelaties. Berend Post en OCS hebben elkaar snel gevonden.
Derde doel: salesproces implementeren
Wij hebben het vernieuwde salesproces geïmplementeerd in de dagelijkse praktijk door duidelijke doelen te stellen en het eindpunt te vertalen naar wekelijkse actiepunten. Met wekelijks overleg hielden wij het salesteam op koers en pakten we obstakels direct aan. We richtten ons op het uitbouwen van bestaande klantrelaties en het werven van nieuwe klanten, waarbij coaching on the job de vaardigheden van het team continu versterkte. Daarnaast hebben we HubSpot ingericht om leads en klantinteracties efficiënt te beheren en een gedetailleerd activiteitenplan ontwikkeld om alle salesactiviteiten gestructureerd en doelgericht te laten verlopen. Zo hebben wij een consistente en effectieve aanpak gewaarborgd die directe groei stimuleert en duurzaam succes op lange termijn mogelijk maakt.

Bekijk meer cases


We komen graag met je in contact!



