Home » Salesbazen

Salesbazen

Salesbazen podcast

Onze passie voor het maken van multimediale content met audio en video komt tot uiting in de inmiddels succesvolle podcast Salesbazen, die we in 2020 samen met Josef Stevens zijn gestart. In deze podcast gaan wij in gesprek met commercieel directie van Nederland en praten wij over hun geheimen van sales en salesmanagement. Inmiddels heeft de podcast meer dan 4000+ luisteraars en meer dan 100.000 downloads.

Allereerste podcast met Rob de Louw van CBC Nederland

Hij haalde zijn MBA in St. Louis en gaf meer dan 30 jaar leiding aan salesorganisaties als Canon en Oce. Momenteel is hij directeur en eigenaar van Canon Business Center Nederland. Hij vertelt over het geheim van salesmanagement en zijn tien principes voor succes.

Sales is topsport – Pieter de Ruijter

Onze salesbaas van vandaag ziet sales als topsport. Groeien, plannen maken, fouten maken en elke dag een beetje beter worden. Groeien is houden wat je hebt en afpakken wat nog niet van jou is. Ik denk dat elke concurrent zal sidderen als hij deze uitspraak hoort. En terecht. Hij begon zijn carrière in de verkoopschool van Oce en was salesmanager bij Bruijnzeel, hij weet dus hoe je potloden verkoopt. Hij was salesdirecteur bij PostNL en DSV Logistics. En tegenwoordig is hij eindverantwoordelijk voor de sales van een bedrijf dat gespecialiseerd is in multi-chanel klantcommunicatie. We hebben het over het opbouwen van een klantrelatie, het helpen van de klant bij het afscheid nemen van de concurrent en het maken van jaarplannen om te blijven focussen op succes. Want sales is topsport. 

Sales is Champion League – Daniel Fischer

Onze salesbaas van vandaag werkt bij een bedrijf waar elk salesgesprek voelt als de finale van een Champions League finale. Hij geeft leiding aan de sales bij een onderdeel van een van de grootste providers van datacommunicatie voor de gezondheidszorg. We hebben het over de uitdagingen die dat met zich meebrengt. We hebben het over het elektronische patienten dossier, domotica en vooral sales. Zijn mensen moeten altijd op zoek zijn naar de toegevoegde waarde die zij kunnen creeren. En dat is wel aan hem besteed, want in deze podcast vertelt hij ook wat zijn rol als voorzitter van de Sales Management Association inhoudt.

Verbinding maken en klanten helpen – Joey Bloemendal

Onze salesbaas van vandaag zorgt ervoor dat jij op kantoor eten kunt bestellen. Of eigenlijk, wie er in de buurt het lekkerste hapje bezorgt. Hji geeft leiding aan een salesorganisatie in acht Europese landen. Hij vertelt ons wat de uitdagingen zijn om synergie te creeren tussen de salesmensen uit Frankrijk, Noorwegen, Ierland, en bijvoorbeeld Zwitserland. Hij vertelt over verbinding maken, klanten helpen, maar ook dat je moet closen op het juiste moment en belangrijker nog, hoe je ervoor zorgt dat klanten bij je terugkomen. Deze sympathieke, ondernemende man is altijd op zoek naar de volgende stap. Next level. Hij zit al meer dan 20 jaar in het salesvak en werkte onder andere bij Xerox Veenman, Insight, Sharp en DTG

Er voor je klanten zijn – Théjan Benders

Onze salesbaas van vandaag is de koning van de zonnepanelen. Hoewel hij zelf vindt dat dat zijn klanten zijn natuurlijk. Zijn bedrijf verkoopt montagesystemen voor bedrijven die zonnepanelen plaatsen. Wat hij belangrijk vindt is dat zij optimaal hun werk kunnen doen. Voor de accountmanager betekent dat vooral goed luisteren en verbinden. Met name in de eerste fase van de relatie moet je erg opletten of alle leveringen naar tevredenheid van de klant gaan. Deze manier van aandacht geven zorgt voor een duurzame en profijtelijke relatie.

Wie durft, ervaart – Erik Wegewijs

Onze gast van vandaag zou je bloed laten stollen als je wist wat hij allemaal heeft meegemaakt. Sommige mensen zouden bezwijken onder de druk en de emotionele belasting die deze man heeft meegemaakt in zijn militaire carrière. De mensen die zoiets meemaken brengen iets extra’s als het gaat om doorzettingsvermogen. Dat geldt ook voor deze gast. In het zakenleven en vooral als salesmens kom je jezelf vaak genoeg tegen en je zult zelf ook wel mensen kennen die onder de verantwoordelijkheid bezwijken of gewoon concluderen, ja, sales is niks voor mij. Maar dat zit allemaal in je hoofd. Opgeven is niet nodig. Wie durft, ervaart. Na het beluisteren van deze podcast kijk je anders naar de wereld van Special Forces en de mindset van een professional.

Business in een krimpende markt – Martijn Kleij

Onze salesbaas van vandaag vergelijkt sales met het verkopen van een goed glas wijn. Het gevoel dat je hebt in een goed restaurant. We hebben het vandaag over pakketten bezorgen. Over logistiek, de terugloop van de handel post corona en hoe je jonge mensen kunt leren om het goede gevoel over te brengen. Hij werkte onder andere bij uitzendorganisatie Unique, Olympia en Manpower. Verlegde daarna zijn aandacht naar logistiek en werd salesdirector bij DHL Express, waarna hij begin vorig jaar overstapte naar de concurrent. Het mooiste aan dit gesprek is dat mijn gast ongecompliceerd en pragmatisch is. Sales is niet complex, maar het is moeilijk om alles goed te doen.

Sales bij een internationale ICT distributeur – Maarten Duijndam

Onze salesbaas van vandaag zit al meer dan 20 jaar in het hart van Informatie Technologie op wereldschaal. Het bedrijf waarvoor hij werkt heeft meer dan 170.000 resellers als klant in 200 landen leveren zij de software voor meer dan 30 miljoen eindgebruikers. Zijn inzicht in deze markt is indrukwekkend. We hebben het over de toekomst van sales in een digitaal tijdperk, de rol van de verkoper in een hoog technologische markt en hoe je salesmensen blijft ontwikkelen binnen je bedrijf of misschien wel voor de concurrent.

Fase 1: Opportunity

Bepaal doelgroep en hulpvraag.

Salesbinnendienst

Ontwikkel en lever een bijdrage aan succes.

Salesbuitendienst

Groei en realiseer sneller resultaten.

Salescaptain

Haal meer uit jezelf en jouw salesteam.

Fase 2: Challenge

Bepaal het echte probleem.

Prospects en klanten

Verbeteren van verkoopvaardigheden.

Mindset en gedrag

Ontwikkelen van eigenschappen en houding.

Leidinggeven

Professioneel leidinggeven aan jou salesteam.

Fase 3: Execute

Bepaal welke oplossing je inzet.

Salescoaching

Van praktijk naar theorie naar praktijk.

Salesconsultancy

(Her)inrichten salesproces en/of salesafdeling.

Salesmanagement

Begeleiden van salesmanagement in de praktijk.

Voor werkgevers

Weving & selectie

De juiste salesprofessionals vinden die aansluiten bij jouw klanten.

Executive search

De juiste salescaptains vinden die de opdracht kunnen uitvoeren

Sales Legends methode

Initiutief en authentieke recruitment voor alle salesvacatures.

Voor kandidaten

Werkwijze

Wij pushen niet en nemen de tijd. Zo ontstaat de gevoelsmatch.

Salestips

Sales is een vak. Blijf op de hoogte van de laatste salestips.

Vacatures

Luister en kijk naar onze salesvacatures die je verder brengen.