Home » Case: Purpose

Case: Purpose

Purpose uit Utrecht

Purpose is hét adviesbureau voor maatschappelijke innovatie. Sinds 2010 werken zij aan uiteenlopende vraagstukken voor hun opdrachtgevers uit publieke en private hoek. Soms lopen zij zelf tegen een vraagstuk aan: dan initiëren ze een samenwerking met de juiste partners en organiseren ze de financiering. Purpose werkt vanuit Utrecht door het hele land met een team van 16 adviseurs.

Situatie schets

Dick Jan Abbringh, eigenaar van het bedrijf Purpose, heeft in 2022 een ambitieus 10-jarenplan opgesteld dat het bedrijf op de kaart zal zetten als een dominante speler op het gebied van advisering in maatschappelijke innovatietrajecten. Inzichtelijk en doordacht, het plan weerspiegelt zijn diepe toewijding aan sociale impact en de wens om gemeenschappen te transformeren door middel van innovatie. Abbringh’s visie voor Purpose is niet alleen gericht op groei in termen van omvang en omzet, maar ook op het verdiepen van hun expertise, het aangaan van strategische partnerschappen en het versterken van hun reputatie als betrouwbare adviseurs. 

Purpose in gesprek met boinq

Purpose heeft, in samenwerking met boinq, een podcast opgenomene die zich richt op hun  werkgeversschap. Door middel van deze podcast geeft Purpose een diepgaande inzage in wat het betekent om bij hun te werken, de waarden die ze koesteren en de manier waarop de collegae met elkaar omgaan. De podcast dient ook als een platform om best practices te delen en de stem van hun medewerkers te laten horen.

Vertrouwd door

Herinrichten salesproces

De opdracht was het verouderde salesproces te vernieuwen. Door kritisch alle salesfases van hoe je verkoopt binnen het sociale domein tegen het licht te houden, ontstond een salesproces dat gericht is op het creëren van waarde en impact, waarbij je niet hoeft te verkopen. Interesseer en verdiep je in de sociale vraagstukken en de klantrelatie, analyseer de klantbehoefte en de vorm van samenwerking, creëer waarde dat een impact kan maken en beheer je project en klantrelaties.

Klaar om jouw uitdaging met ons te delen?

Bespreek je wensen met één van onze salescoaches!

Fase 1: Opportunity

Bepaal doelgroep en hulpvraag.

Salescaptain

Haal meer uit jezelf en jouw salesteam

Salesbuitendienst

Groei en realiseer sneller resultaten

Salesbinnendienst

Ontwikkel en lever een bijdrage aan succes

Fase 2: Challenge

Bepaal het echte probleem.

Nieuwe klanten

Werven van potentiēle klanten op een andere manier

Bestaande klanten

Actiever klanten behouden en uitbouwen

Leidinggeven

Duurzaam leidinggeven aan jouw salesteam(s)

Fase 3: Execute

Bepaal welke oplossing je inzet.

Salescoaching

Van praktijk naar vaardigheden en gedrag

Salesprogramma’s

Duurzaam commercieel leiderschap

Salesconsultancy

(Her)inrichten salesproces of salesmanagement

Voor werkgevers

Weving & selectie

De juiste salesprofessionals vinden die aansluiten bij jouw klanten

Executive search

De juiste salescaptains vinden die de opdracht kunnen uitvoeren

Sales Legends methode

Initiutief en authentieke recruitment voor alle salesvacatures

Voor kandidaten

Werkwijze

Wij pushen niet en nemen de tijd. Zo ontstaat de gevoelsmatch

Salestips

Sales is een vak. Blijf op de hoogte van de laatste salestips.

Vacatures

Luister en kijk naar onze salesvacatures die je verder brengen.