Home » Case: Purpose

Case: Purpose

Purpose uit Utrecht

Purpose is hét adviesbureau voor maatschappelijke innovatie. Sinds 2010 werken zij aan uiteenlopende vraagstukken voor hun opdrachtgevers uit publieke en private hoek. Soms lopen zij zelf tegen een vraagstuk aan: dan initiëren ze een samenwerking met de juiste partners en organiseren ze de financiering. Purpose werkt vanuit Utrecht door het hele land met een team van 16 adviseurs.

Situatie schets

Dick Jan Abbringh, eigenaar van het bedrijf Purpose, heeft in 2022 een ambitieus 10-jarenplan opgesteld dat het bedrijf op de kaart zal zetten als een dominante speler op het gebied van advisering in maatschappelijke innovatietrajecten. Inzichtelijk en doordacht, het plan weerspiegelt zijn diepe toewijding aan sociale impact en de wens om gemeenschappen te transformeren door middel van innovatie. Abbringh’s visie voor Purpose is niet alleen gericht op groei in termen van omvang en omzet, maar ook op het verdiepen van hun expertise, het aangaan van strategische partnerschappen en het versterken van hun reputatie als betrouwbare adviseurs. 

Purpose in gesprek met boinq

Purpose heeft, in samenwerking met boinq, een podcast opgenomene die zich richt op hun  werkgeversschap. Door middel van deze podcast geeft Purpose een diepgaande inzage in wat het betekent om bij hun te werken, de waarden die ze koesteren en de manier waarop de collegae met elkaar omgaan. De podcast dient ook als een platform om best practices te delen en de stem van hun medewerkers te laten horen.

Vertrouwd door

Herinrichten salesproces

De opdracht was het verouderde salesproces te vernieuwen. Door kritisch alle salesfases van hoe je verkoopt binnen het sociale domein tegen het licht te houden, ontstond een salesproces dat gericht is op het creëren van waarde en impact, waarbij je niet hoeft te verkopen. Interesseer en verdiep je in de sociale vraagstukken en de klantrelatie, analyseer de klantbehoefte en de vorm van samenwerking, creëer waarde dat een impact kan maken en beheer je project en klantrelaties.

Fase 1: Opportunity

Bepaal doelgroep en hulpvraag.

Salesbinnendienst

Ontwikkel en lever een bijdrage aan succes.

Salesbuitendienst

Groei en realiseer sneller resultaten.

Salescaptain

Haal meer uit jezelf en jouw salesteam.

Fase 2: Challenge

Bepaal het echte probleem.

Prospects en klanten

Verbeteren van verkoopvaardigheden.

Mindset en gedrag

Ontwikkelen van eigenschappen en houding.

Leidinggeven

Professioneel leidinggeven aan jou salesteam.

Fase 3: Execute

Bepaal welke oplossing je inzet.

Salescoaching

Van praktijk naar theorie naar praktijk.

Salesconsultancy

(Her)inrichten salesproces en/of salesafdeling.

Salesmanagement

Begeleiden van salesmanagement in de praktijk.

Voor werkgevers

Weving & selectie

De juiste salesprofessionals vinden die aansluiten bij jouw klanten.

Executive search

De juiste salescaptains vinden die de opdracht kunnen uitvoeren

Sales Legends methode

Initiutief en authentieke recruitment voor alle salesvacatures.

Voor kandidaten

Werkwijze

Wij pushen niet en nemen de tijd. Zo ontstaat de gevoelsmatch.

Salestips

Sales is een vak. Blijf op de hoogte van de laatste salestips.

Vacatures

Luister en kijk naar onze salesvacatures die je verder brengen.