Case: Purpose
Purpose uit Utrecht
Purpose is hét adviesbureau voor maatschappelijke innovatie. Sinds 2010 werken zij aan uiteenlopende vraagstukken voor hun opdrachtgevers uit publieke en private hoek. Soms lopen zij zelf tegen een vraagstuk aan: dan initiëren ze een samenwerking met de juiste partners en organiseren ze de financiering. Purpose werkt vanuit Utrecht door het hele land met een team van 16 adviseurs.

Situatie schets
Dick Jan Abbringh, eigenaar van het bedrijf Purpose, heeft in 2022 een ambitieus 10-jarenplan opgesteld dat het bedrijf op de kaart zal zetten als een dominante speler op het gebied van advisering in maatschappelijke innovatietrajecten. Inzichtelijk en doordacht, het plan weerspiegelt zijn diepe toewijding aan sociale impact en de wens om gemeenschappen te transformeren door middel van innovatie. Abbringh’s visie voor Purpose is niet alleen gericht op groei in termen van omvang en omzet, maar ook op het verdiepen van hun expertise, het aangaan van strategische partnerschappen en het versterken van hun reputatie als betrouwbare adviseurs.
Purpose in gesprek met boinq
Purpose heeft, in samenwerking met boinq, een podcast opgenomene die zich richt op hun werkgeversschap. Door middel van deze podcast geeft Purpose een diepgaande inzage in wat het betekent om bij hun te werken, de waarden die ze koesteren en de manier waarop de collegae met elkaar omgaan. De podcast dient ook als een platform om best practices te delen en de stem van hun medewerkers te laten horen.
Vertrouwd door
Herinrichten salesproces
De opdracht was het verouderde salesproces te vernieuwen. Door kritisch alle salesfases van hoe je verkoopt binnen het sociale domein tegen het licht te houden, ontstond een salesproces dat gericht is op het creëren van waarde en impact, waarbij je niet hoeft te verkopen. Interesseer en verdiep je in de sociale vraagstukken en de klantrelatie, analyseer de klantbehoefte en de vorm van samenwerking, creëer waarde dat een impact kan maken en beheer je project en klantrelaties.

Fase 1: Opportunity
Bepaal doelgroep en hulpvraag.
Salesbinnendienst
Ontwikkel en lever een bijdrage aan succes.
Salesbuitendienst
Groei en realiseer sneller resultaten.
Salescaptain
Haal meer uit jezelf en jouw salesteam.
Fase 2: Challenge
Bepaal het echte probleem.
Prospects en klanten
Verbeteren van verkoopvaardigheden.
Mindset en gedrag
Ontwikkelen van eigenschappen en houding.
Leidinggeven
Professioneel leidinggeven aan jou salesteam.
Fase 3: Execute
Bepaal welke oplossing je inzet.
Salescoaching
Van praktijk naar theorie naar praktijk.
Salesconsultancy
(Her)inrichten salesproces en/of salesafdeling.
Salesmanagement
Begeleiden van salesmanagement in de praktijk.
Voor werkgevers
Weving & selectie
De juiste salesprofessionals vinden die aansluiten bij jouw klanten.
Executive search
De juiste salescaptains vinden die de opdracht kunnen uitvoeren
Sales Legends methode
Initiutief en authentieke recruitment voor alle salesvacatures.
Voor kandidaten
Werkwijze
Wij pushen niet en nemen de tijd. Zo ontstaat de gevoelsmatch.
Salestips
Sales is een vak. Blijf op de hoogte van de laatste salestips.
Vacatures
Luister en kijk naar onze salesvacatures die je verder brengen.