Case: PontMeyer
PontMeyer
PontMeyer is een one-stop-shopping formule, alles voor de bouw onder één dak: hout, plaat en bouwmaterialen. PontMeyer is voor iedereen die bouwt of verbouwt en richt zich op de zakelijke klant, maar ook de particuliere klant kan hier terecht. PontMeyer heeft 48 vestigingen door heel Nederland waarin meer dan 300 verkopers dagelijks hun klanten bedienen.

Eerste doel: PontMeyer Sales DNA
Sales Legends® heeft de opdracht op zich genomen om een fundament te ontwikkelen voor de duurzame ontwikkeling van de salesorganisatie van PontMeyer. De focus van dit programma is het verhogen van de proactiviteit van alle salesmensen en het versterken van de salesmanagement vaardigheden van de vestigingsmanager. Het eerste doel is het ontwikkelen van het PontMeyer Sales DNA. Helder omschreven richtlijnen in het PontMeyer Sales DNA geven houvast en duidelijkheid voor zowel het management als voor de de gehele commerciële organisatie. Dit hebben wij vastgelegd in het boek “Bouwstenen voor succes”.
Tweede doel: meer pro activiteit
Het tweede doel dat we voor ogen hebben, richt zich op het stimuleren van proactiviteit binnen het team. Hiermee bedoelen we het aansporen van medewerkers om een stap verder te gaan in hun communicatie en klantbenadering. Dit vergt een proactieve houding. Daarnaast is het van groot belang om regelmatig contact te onderhouden met onze bestaande klanten. Dit helpt niet alleen om de relatie te versterken, maar ook om mogelijke nieuwe behoeften of uitdagingen vroegtijdig te identificeren. Tot slot willen moeten de salesteams gemotiveerde worden om ook nieuwe klanten actief te benaderen en hen te informeren over de unieke waarde die onze business hen kan bieden.

Vertrouwd door
Derde doel: creativiteit bevorderen
Het derde doel is om creativiteit binnen elk vestiging te bevorderen. Voor het bereiken hiervan was het essentieel om initiatieven te ontplooien die in lijn zijn met de algemene doelstellingen van de salesorganisatie. Het is van belang een strategie te hanteren waarbij de verkopers, naast het volgen van vastgestelde richtlijnen, ook persoonlijke verantwoordelijkheid dragen. Dit versterkt hun gevoel van eigenaarschap en moedigt creatieve denkprocessen aan. Ter ondersteuning van dit alles, hebben we succesmeetings georganiseerd op elke vestiging.

Klaar om jouw uitdaging met ons te delen?
Bespreek je wensen met één van onze salescoaches!
